Strategie & Advies

Marianne van Beerendonk

LinkedIn marianne@vbcc.nl

Marianne is een rasechte Bestsenaar. Haar ouders hebben het bedrijf in 1980 opgericht. Na bij verschillende bedrijven te hebben gewerkt heeft Marianne in 1999 haar carrière bij Van Beerendonk voortgezet en heeft ze inmiddels het familiebedrijf overgenomen.

Marianne is een echte strateeg die geen uitdaging uit de weg gaat en soms haar enthousiasme moeilijk kan bedwingen. Haar continue nieuwsgierigheid maakt haar de perfecte partner voor o.a. een brainstormsessie of een vakpresentatie, als sparringpartner of voor strategisch advies. Marianne is van alle markten thuis en heeft de juiste mensen om haar heen verzameld om elke uitdaging met beide handen aan te kunnen grijpen.

Naast werken houdt ze ook van tennissen en bourgondisch genieten met vrienden en haar gezin.

Technische Vormgever & Officemanager

Carolien Wouters | Rots in de branding

LinkedIn Carolien@vbcc.nl

Carolien is geboren in Wintelre en woont nu samen met haar partner in Boxtel. Ze heeft ruim 10 jaar ervaring in de grafische industrie. Een paar jaar geleden heeft Carolien ons team al eens versterkt en nu was het tijd voor een comeback!

Ze is een bezige bij en kent vele aspecten van het vak. Haar talenten liggen bij DTP, structuur en houdt graag de touwtjes in handen. Ze ondersteunt ons team met technische drukbestanden, de organisatie en planningen van diverse secretariaatswerkzaamheden en houdt iedereen op het rechte pad.

Naast het werk is ze altijd bezig met vanalles en nog wat. Ze kookt, bakt, sport en daarnaast is ze ook nog eens een enthousiaste moeder van 2 kinderen.

 

Hoe het allemaal begon…

In 1980 zijn Jan en Maria van Beerendonk gestart met Publiciteitsburo van Beerendonk. Een tijd waarin het vak er heel anders uit zag. Met veel enthousiasme verzorgde zij de PR en publiciteit voor enkele vooruitstrevende opdrachtgevers. Jan en Maria organiseerden openingen en evenementen, schreven nieuwsbrieven en waren correspondent voor diverse dag- en weekbladen, vakbladen en – toen nog – radiostation Omroep Brabant. Alle foto’s werden zelf gemaakt én afgedrukt (in de eigen professionele doka), alle creatie gebeurde handmatig: de illustraties, de retouche en zelfs de complete opmaak van folders en brochures werd eigenhandig ‘gezet’.

Met de komst en ontwikkeling van desktop publishing (DTP) in de jaren 80 en 90 deed de grafische automatisering ook bij Van Beerendonk zijn intrede en werd het bedrijf omgedoopt tot Van Beerendonk Communicatie + Creatie. Het proces van conceptontwikkeling, realisatie en productie werd korter en efficiënter en het bedrijf groeide. Vele professionals hebben door de jaren heen hun leerschool gehad bij Van Beerendonk en het netwerk van ‘alumni’ groeide. Uniek aan dit familiebedrijf is dat stagiaires, medewerkers en ook opdrachtgevers graag blijven plakken en vaak vele jaren verbonden zijn met het bureau. Zo werken we nog steeds voor enkele opdrachtgevers van het eerste uur.

Wat gebleven is, is de flexibiliteit en de persoonlijke aandacht. Bereikbaar zijn, snel schakelen en adequaat handelen maakt dat we naast geplande communicatietrajecten ook ad hoc rendement realiseren voor onze opdrachtgevers en daarmee een volwaardige en complete partner zijn.

Let's have some coffee